biomecanique

Direktlänk till inlägg 10 december 2020

Lätt går inte gå förbi att inte påminna om stärka lungornas kapacitet.

Av Amor - 10 december 2020 14:31

 

Välkommen

till
 
ny

biomecanique

 



------- 365 --------

 

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.

 

 

Här och nu.
Du skapade natten.
     
Du skapade ljuset.

"Du skapade natten,       jag gjorde lampan.
Du skapade leran,       jag gjorde vasen.

Du skapade skogarna, bergen, och öknar

Jag gjorde rosen trädgård, fruktträdgårdar och fält.

Det är jag som gör glas ur sten.

Det är jag som extraherar elixir ur gift. "
xxxxxxxxxxxxx

 Rumi. (30 September 1207 – 17 December 1273)

 

 

(Rumi är författare till två huvudverk, en lyriksamling

 

(Divân-e Shams-e Tabrizi) och en lärodikt

 

(Masnavi-ye manavi).

 

Efter Rumis död grundade hans lärjunge ...)

 

2020 12 10

----------------------

 

Fisk & havet djur är underverk,

 

att

   

 

dra ut o2 av vatten.

..................

eller

Vi drar ut o2 av ren luft.

     

@ Rätta balans i kroppen med mer gratis syre & träning. Amor 

,,,,,,,,,,,

 

inte så med djur i den tiden.

----------------------

     

..................

             

----------------------------

 

 

 

Vilka hjälper vilka?

.............

             

Tack sjukvårdare wärlden över.

   

--------------------------------

    

Du skapade skogarna, bergen, och öknar


Jag gjorde rosen trädgård, fruktträdgårdar och fält.

 --------------

  

  bara en lite del 108.48 minuter,   jag ska kolla.

 

--------------------------

 youtube en del av google.

------

tack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Av Amor - Fredag 29 mars 15:15

  Välkommen till min blogg. Praktiska och kliniska biomecanique   Biomecanique. bloggplasten.se   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.       2024 Nu 03 28 + 1   Här och nu.                ...

Av Amor - Torsdag 21 mars 13:30

Biomecanique.   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg, mmmmmmm       ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Historia om människans sits & kroppsställning i livet,s längd. ...........................(vi...

Av Amor - Söndag 17 mars 22:43

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg. Först om lite anatomi bilder av ansikte & formen.         Mindre solstroålning i vinter tid.   " Nu kräver mer Ansikte behandling...

Ovido - Quiz & Flashcards