biomecanique

Direktlänk till inlägg 5 maj 2024

Lungor bör stärkas dag efter dag; Det är lätt att tänka på.

Av Amor - Söndag 5 maj 21:35

 

Välkommen

till
 
ny

biomecanique

------- 365 dagar & nätter är ett år så lätt att andas.--------

 

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.

Här och nu.
Du skapade natten.
     
Du skapade ljuset. 
"Du skapade natten,              jag gjorde lampan.
Du skapade leran,               jag gjorde vasen.
Du skapade skogarna, bergen, och öknar

Jag gjorde rosen trädgård, fruktträdgårdar och fält.
Det är jag som gör glas ur sten.
Det är jag som extraherar elixir ur gift.
xxxxxxxxxxxxx

 Rumi. (30 September 1207 – 17 December 1273)

(Rumi är författare till två huvudverk, en lyriksamling

(Divân-e Shams-e Tabrizi) och en lärodikt

(Masnavi-ye manavi).

Efter Rumis död grundade hans lärjunge ...)

----------------------

 

Fisk & havet  är underbara,

 

att

 

Lungfiskar (Dipnoi) är en grupp fiskar med välutvecklade

och kärlrika luftsäckar som fungerar som lungor.

wikipedia. (visa)

 

(visa)

 

 

dra ut o2 av vatten.

..................

eller

Vi drar ut o2 av ren luft.

     

@ Rätta balans i kroppen med mer gratis syre & träning. 

----

Träna & stärka lungor, lätt;

          

Andas in & ut i olika kroppsställningar.

 

 

inte så med det djur i den tiden hon är med barn.

----------------------

     

 Vad kan man ha för fel lungorna?

Om du drabbas av feber, hosta samt ont i ryggen vid lungorna kan det vara lunginflammation. Andra symptom är andfåddhet, väsande andning och uttalad trötthet. Oftast krävs det behandling med antibiotika, du bör därför uppsöka sjukvård för bedömning.           (inte får antibiotika skada)

     

..................

 

     

Lungor sköter gasutbytet i organismen genom att ta upp syrgas från luften till blodet, och koldioxid från blodet till luften. Lungvävnaden är uppbyggd så att den skapar största möjliga kontaktyta för

gasutbytet mellan luft och blod.    

  

----------------------------

 

.............

Minne av Covid & lungor på 3år,

idag 2024. 05 05.

             

?

   

--------------------------------

    

Du skapade skogarna, bergen, och öknar

Jag gjorde rosen trädgård, fruktträdgårdar & fält.

 --------------

  

  Bara en lite del 108.48 minuter,   jag ska kolla.

 

--------------------------

Музыка для Души и Цветы 2 (Beautiful flowers) !!!

 youtube en del av google.

------

tack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Fredag 17 maj 15:00

  Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg. ?     värme +  = Norden. Här & Nu 2024  05  17       Att hjälpa varandra & utvecklas & få nya tankar & värderinga kräver, stor hjärta, ...

Av Amor - Tisdag 30 april 19:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. VIkt & längd efter sista del saknas = ( Det Känns behövas lite information för användningen.)   Möjligen svårt att påminna alla inlägg ...

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Ovido - Quiz & Flashcards