biomecanique

Direktlänk till inlägg 29 mars 2024

Kamp mot klockan = ålderdom.

Av Amor - Fredag 29 mars 15:15

 

Välkommen

till
min
blogg.

Praktiska och kliniska

biomecanique

 

Biomecanique. bloggplasten.se

 

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.

   

 

2024 Nu 03 28 + 1

 

Här och nu.

      

         

 

Kamp mot klockan = ålderdom.

ta det lungt, ta rätt steg på rätt plats.  vet vad är jag.

 

mmmm

mm

m

 

 

@ Livslängd, Levnadslängd, Levnadsår,


Antal år; TidsperiodHög ålder, Lång levnad, Ålderdom.

 

 


Det är normalt att få rätt hjälp som inte finns.


———————————

   

 

 

Tidigare inlägg om  Äldredom.



1 - (visa)

 

Vilka är de fyra åldrarna?
Livet delas in i fyra åldrar:
 Barn-

 

&

tonårstiden, vuxenlivet, efter pensioneringen 
& tiden efter 80.

————


2 - (visa)

 

@ Livslängd, Levnadslängd, Levnadsår, 
Antal år; Tidsperiod, 


Hög ålder, Lång levnad, Ålderdom.
Det är normalt att få rätt hjälp

 

som inte finns.


men
Det är  värst med  bostadsrätt förning,


som syns inte av lidandet .
————————

 

 3- (visa)

&. Kamp mot klockan = ålderdom.

 

@ Livslängd, Levnadslängd, Levnadsår, 
Antal år;


Tidsperiod,  Hög ålder, Lång levnad, Ålderdom.

*************

Äldredomen sällan kommer  ensam.

      


SE Logga in 4:07 / 17:57 The Life and Sad Ending of Willie Nelson
———————
Tack för besöket.
   
Lycka till.

 
 
wiper

wiper

Fredag 29 mars 16:09

Kamp mot klockan har jag förlorat redan i och med min höga ålder ;)

Härligt klipp du satt in på en av mina favoriter Willie Nelson. Härligt att han lever fortfarande. Min mamma blev 93 år och min farmor 105 år.

Nu blev jag sugen att sätta in ett klipp med honom i bloggen

Det är verkligen ingen höjdare att bli gammal men så länge man får vara frisk, vara klar i huvudet och kunna röra sig fritt så går det an.

Du har alltid inlägg som får en att tänka till

Ha en härlig Påsk
Hälsning från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amor

Torsdag 4 april 16:29

Hej;
Tack för besöket, hälsa 2 fina i närheten.
I dagen av Er blogg älskar jag om miljö bilder,
underbart.
ha fina resa i område som Ni bor med fina bilder för oss, cirka 8 månader en gång var ute. Jag såg honom i Er blogg,
Önskar Era 150 år, Ni är värda.
Därför har tid att skriva inlägg på båda.
(är frisk G.)
tack igen
mvh
Amor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Av Amor - Torsdag 21 mars 13:30

Biomecanique.   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg, mmmmmmm       ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Historia om människans sits & kroppsställning i livet,s längd. ...........................(vi...

Ovido - Quiz & Flashcards