biomecanique

Direktlänk till inlägg 14 februari 2024

Dans, harmoniska rörelser, för hälsa i olika åldrar. nr 01

Av Amor - Onsdag 14 feb 18:00

Välkommen
till
ny
Biomecanique.

  

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.

.....

Dans,  harmoniska rörelser, för hälsa i olika åldrar. nr 01

 

@ Tårar av äldre är guld. Amor

 

-14

  

klicka här och lyssna

   

Min första avhandlig var. Skolios är en sidleds krökning av ryggraden som förekommer oftast under tillväxtspruten strax före puberteten. Även om skoliose kan orsakas av tillstånd som cerebral pares och muskeldystrofi, är orsaken till de flesta skolioser okänd.

     

Dans är hjälpmedel att rädda & rätta till kroppen.

 

 

 

   

klicka på att läsa. lite bild fyller inte utrymme för inlägg.

 

 

Balans och vikt kräver rätt träning och dans i olika ålder,

även alzamer försvinner för äldre.

 

 Elefanten sa, jag kan, Ni kan bättre än jag.

 

          

 

krig och mitt yrke, flickor, påjkar, unga, gamla.utan ....

   

         

   

@ Om någon är hemma bara en klinga det räcker.


@ Lastbilförare blev sjuksköterska på en dag.dödade skadade utan...


@ Barnläkare blev inte pedofil på en dag.

 

.......10000......

       

 saknar min katt.

 

dansa, dansa ensam, dansa,  du vinner.

 

dina tårar är guld.

 

dansa & träna för hela kroppen.

 

 Orsaken och vad är orsaken för.....

 

2018-02-18 · Depression och självmord är betydligt vanligare bland äldre

än bland yngre,

.......

synd,

.........

År 2015 tog ........begås av personer över 65 år.

 

.........

 

...........

Balans i kropp och själ betyder också batans i tarmar.

.......

vad är orsaken för obalans i tarmar.

........

kära medmänniska, simpson skappare som karton spelare.  

   

Låt inte din kropp kidnappa din själ och tvärtom.


Leo Rojas - El Condor Pasa - Matsuri

.............se hela videon...........

 

Ridning med hästar är dans för ridaren och hästen,

ridning är underbart för kropp och själ,

  

det är terapi för handikapade barn och äldre.

   

även hästar dansar för sig själva  och vi tror de springer.

       

Färg är dansframkallande för nervcellerna i hjärnan,

 

genom ögon,

 

 

använd rätt färg i din miljö , arbetsplat & hemma.

 

       

klicka här att se & höra.

       

.....................

 

Lycka till med träning med rörelser & dans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Av Amor - Fredag 29 mars 15:15

  Välkommen till min blogg. Praktiska och kliniska biomecanique   Biomecanique. bloggplasten.se   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.       2024 Nu 03 28 + 1   Här och nu.                ...

Av Amor - Torsdag 21 mars 13:30

Biomecanique.   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg, mmmmmmm       ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Historia om människans sits & kroppsställning i livet,s längd. ...........................(vi...

Ovido - Quiz & Flashcards