biomecanique

Direktlänk till inlägg 7 november 2022

Yin & yang = yoga. ((Nackdelar.))

Av Amor - 7 november 2022 13:30

Välkommen
till
ny
Biomecanique.
 
2022 11 07

--------......------

Här och nu.
Covid -- tiden & isolering slut önskar jag.
---------------
    
Det är bäst själv massage & träning.
2 tidigare inlägg skrivit om fördelar av kropps aktivitet,
i Yin.....Yoga.
   mmmmmmmed     mmmmmera
orsaken till att massaera & träna.
mot tiden
mot & isolering mot cronavirust,
Det handlar om olika ådldrar.
---------
 

Här och Nu.

 

Jag går lugn & ro på min bestämd väg

 

att visa

 

nackdelar 

 

av

 

skada, olägenhet, förfång, belastning, disfavör, minus,

 

men,

 

avigsida, hinder, avbräck

 

  ----------Yin Yoga är inte Akrobat-----------    
 
Det är värt, att förebygga även kroppsskador
när det händer helt onödigt.
          
Små skador i kroppen orsakar stora operationer i framtiden.
Vår kroppsrörelser går efter lagar,
lätt kan man minska energi användningen
utan att trycka på andra vävnader,
flytta på gravittespunkten på rätt sätt och rätt rörelse.
 
Hävstången är en av de fem enkla maskinerna.
En hävstång är ett oböjligt föremål som används tillsammans
med en lämplig vridningspunkt eller pivotpunkt för att öka eller
minska den resulterande kraft som en påverkande kraft utövar i
hävstångens andra ände. Man skiljer på enarmade och
tvåarmade hävstänger.
Men ortopeden sa;
@ vi kan inte bara vänta på vinter skador. Amor 
..................................................
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Newtons_cradle_animation_book.gif/300px-Newtons_cradle_animation_book.gif
Rörelser i olika delar av kroppen
 
Bör vara enligt fysiska lagar.
,,,,,,,,
     Newtons vagga. (visa)

Newtons rörelselagar. (visa)

Här och nu.
Tänka på att vi tillsamman vinner covid.
  
ligga rätt --- Sitta rätt ---  Stå rätt --- rätt --- springa rätt
Så du kan flyga av rätt kroppens hälsa.  Amor
 
.........Yin....... Yoga ---  inte är Akrobat.
@Lämna inte din kropp till vem som helst att ta hand om den. Amor
 
Kära kropp
den som ser dig ser mig.
Men jag är mer än du
mer än man ser.
Nu en tid är vi ett
.....
du i mig och jag i dig
men en dag
ska vi skiljas från varann.
.....
Som en fjäril
lämnar sin puppa
       
ska jag lämna dig
när det är dags.
Då ska min längtan få vingar
och bära mig dit jag vill.
Den frihet jag ser nu
ska då bli min.
----------------
Margareta Melin. (visa)
.................................................
Jag vill peka på mitt eget sätt
om
Meditation med rörelser och utan rörelser alltid andning med.
............................
jag vill bara med mest bilder och länkar, sluta den här inlägg.
       
Sitt & stå & ligga rätt på Yin- yoga med rätt
kroppsställningar & med & utan rörelser,
bästa
för leder, musklar, lungor, hjärta etc.
Att hjärnan
sparar kroppsdelar i sig själv på rätt användning.
  
(syftet av Yin- Yoga)
men
många får inte sitta , ligga , stå så här.
A)
Utan sittkudde aldrig & utan matta alls.
B)
Många rörelser i kroppen kräver passande skor.
C)
------
 
Tänk på olika leder &  blod & syresättning
  
träning är färdighet, på rätt sätt, annare blir kroppsskador.
.................................................

       
...............Det är akrobat inte yoga.................
  
I framtiden är de med ryggskador & rygg-operation.
 
1000 ?+? = Vem bryr sig om dem.

       
klicka på se större bild.
Av 30 rörelser var 4 av dem så här och helt skadbara
kroppsställningar. USA
(Det var värst att utan matta och kudde och rullkudde.)
............
 
1)Träning. 2) Yin -Yoga;  eller 3) Akrobat.
-------------
i mitt yrke
    
Träffade några flickor från cirkus folket.
synd.
   
Det är skadlgt för vanliga personer i olika åldrar,
De är sjäva väl tränade Att  göra aktrobat.
..............
Det är värst att de paratar mindre om andning i samband
med rörelser,
när är bäst att andas in & ut för syre krav
   
De blandar Yin..Yoga med Akrobatik,
Klicka på se större bild och se vilka områden är i klämda i kroppen.
 
Det är livet.
kom fram till den covid tiden med tomma händer.
   
Det är inte lätt att bli en duktigt psykolog.
 
Här omdagen läste jag en bok i 264 sidor
 
( Träna ... ... kondition.) Den kunde vara bara i 40 sidor. glöm.
Den bok och förlorade tid, påminnar mig att de unga som
börjar lära och arbetsträna i ett yrke.
deras lärare vet ingenting om
ERGONOMI. (Visa)
Vad betyder ergonomi att anppassa kroppen med
yrkets vertyg, miljö och kraven på rätt kroppsställningar och rörelser
att utföra jobbet.
Arbetsskada ska man bära hela livet ut helt onödigt.
Det betyder fel person skriver fel bok. Kanske är han eller hon
duktigt på annat saker inte andra saker att bara tjäna på.
 
Minne av gång inlärning i barndom.
--------------
Tänk på kropp & själ samtidigt. Hjärnans inlärning på nytt.
Förebygga skador utan att tänka på
Bota dig själv sa jag till mig själv.
Rör och res rätt på dig själv.
Tänk annrolunda än du ser.
med månnen,s närvaro.
dag & natt, stärka iumunförsvaret med mat och täning.
       
Känna på dina vinklar i när du rör eller sitter & går.
 
Luft under dina vingar, när du sitter & går.
Lungor menar att stärka med syre 97, (föregående inlägg.)
https://archive.is/u1XqP/9e77856614caf05da29afd6e31f70d91b537e97e.gif
Bota dig själv sa jag till mig själv.
Rör och res rätt på dig själv.
Bära dig rakt i skogen, bakom berget.
 
Mellan ramlade stenar från högsta berget.
Känna på dina vinklar när du sitter & går.
Sitt rätt &  fint & andas djupt,
med månnen,s närvaro.
dag & natt,
tänkt fritt på den som du älskar
i hemlighetens verklighet.
Våga vara tyst,  = (lysna)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Tisdag 30 april 19:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. VIkt & längd efter sista del saknas = ( Det Känns behövas lite information för användningen.)   Möjligen svårt att påminna alla inlägg ...

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Ovido - Quiz & Flashcards