biomecanique

Direktlänk till inlägg 20 januari 2024

igår....idag.......imorgon. ta hand om Era. del 01-av del03

Av Amor - Lördag 20 jan 15:32

 

Välkommen

till
min
blogg.

Praktiska och kliniska

biomecanique

 

Biomecanique. bloggplasten.se

 

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.


 

Här och nu.

 

  Ta det lungt, ta rätt steg på rätt plats.  vet vad är jag.

mmmm

mm

m

@ Livslängd, Levnadslängd, Levnadsår,


Antal år; Tidsperiod,  Hög ålder, Lång levnad, Ålderdom.


Det är normalt att få rätt hjälp som finns inte.
men

 

Det är  värst med  bostadsrätt -----?

 
———————————

 

 

Äldre =
 

Tidigare, Förra, Ursprungligare, Senior, Seniormedborgare.

Ålderdomen kommer sällan ensam. ......?



@ Ålderdomen kommer men inte vänta på den, hjälp

 

som behövs för. Amor
.......


@ Ålderdomen kommer objuden.    ....?

 


 

36 Living Actors Over 80 Years Old | Then And Now 2019


......
@ Den tid vi människor är tillsammans är svindlande kort.

 

H. Borli
.


Alla vill leva länge men ingen vill kallas gammal.

 

B.Franklin 1706- 1796
—————————————
Vilka är de fyra åldrarna?


Livet delas in i fyra åldrar:


 Barn- & tonårstiden, vuxenlivet, efter pensioneringen


& tiden efter 80.
——————————————————


Vad definieras som äldre?


Yngre äldre syftar generellt till personer 65-79 år medan

 

personer över 80 år betraktas som äldre äldre.
———————

  Andas, träna, rör på dig.  


Vad händer vid 60 år? sen  70, 80?


Skelett, leder och muskler blir svagare.


Leder och muskler blir stelare och muskelmassan minskar.

 

Samtidigt som muskelmassan minskar ökar fettmassan.


 Det innebär att andelen fett ökar procentuellt vid stigande ålder.

 

Det kan ha betydelse vid behandling med vissa läkemedel


som kan lagras i fettväven.
—————————
Hur mår i varje land äldre?


Det övergripande resultatet är ett fortsatt


dåligt eller gott betyg


till äldreomsorg.
————————————————
När vi blir äldre?


När du blir gammal förändras kroppen


både på utsidan och på insidan.


 Du kan till exempel få rynkor och grått hår.


Du kan få ont på olika ställen i kroppen,


 bli stelare och tröttare.


Du kan också börja se och höra sämre.

---------------------

Lite allmän om mat.(visa)
———————————————————
Var går gränsen för äldre?


För dig som är över 65 år, om du är född 1957,


och över 66


 om du är född 1958 eller 1959 och ansöker om

 

äldreförsörjningsstöd


räknas arbetsinkomst med till den del


 de överstiger 24 000 kronor per år.

-------------

Vem, vilka bör ta hand om äldre? .(visa)

 

Var i allmänhet ?  vilka är dem?

 

Bör prata med......?

 

Våga ......?
————————————————


Äldre är bästa & främsta förlorare i varje land.


Samhället kan integ vara & leva utan äldre folk.

mmmmm

 

Shine On You Crazy Diamond.

Bli galen, bli galen.


Galenskap har även en värld i sig själv.
————————————
————
...

 

@ Kylans hjärta;  smittas i hjärnan blir värre i äldredom.  Amor

 

Världens äldsta person har avlidit, rapporterar flera medier.


Japanskan Kane Tanaka föddes i regionen Fukuoka

 

den 2 januari 1903.


Hon gifte sig för 100 år sedan, 1922, och fick totalt fem barn.
 

"Porträtt av en skäggig man (1630)  kan vara en äkta

 

Rembrandt. Arkivbild.Foto: Ashmolean Museum


   


1.  Rembrandt sista. (visa)


Et Si Tu N'Existais Pas - Joe Dassin Lyrics

( And If You Didn't Exist )


-------------
2. Pieter Bruegel ( 1525/1530 – 1569 (visa)
    

    mmmmmmmmmmm

 

je n'ai pas change - Julio Iglesias.flv
——————
Jag ändrade mig inte.


Jag ändrade mig inte.


 Jag är fortfarande den där utländska unga mannen


 som sjöng romanser för dig,


 som uppfann söndagarna åt dig.
 vem fick dig att resa...


Jag ändrade mig inte.
 Jag är fortfarande den där galna pojken,


 vem berättade om Amerika
 men var inte tillräckligt rik för att ta dig till Korfu Refräng:


Och du har inte förändrats heller


 alltid samma lätta doft
alltid samma lilla leende


 som säger mycket utan att egentligen säga det.
Nej, du har inte ändrat dig heller.


 Jag ville skydda dig att behålla dig,
att tillhöra dig Jag ville komma tillbaka till dig.


Jag ändrade mig inte Jag är fortfarande den vandrande lärlingen,


 vem skrev dikter till dig,
 som börjar med "jag älskar dig"


 och avslutades med "i morgon".
Jag ändrade mig inte.


 Jag tar alltid den väg som behagar mig.


Bara en väg på jorden lyckades behaga mig,


 den vi följde tillsammans..

xxxx

xx

x

c

 

(visa)

 

Every Actor with 2 or more Oscars

 

tack för besöket.

kommer

 

Igår....idag.......imorgon. ta hand om Era. del 02-av del03

  tänk + hjälp  varandra.  inte lura äldre.

mmmmm

mm

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Av Amor - Fredag 29 mars 15:15

  Välkommen till min blogg. Praktiska och kliniska biomecanique   Biomecanique. bloggplasten.se   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.       2024 Nu 03 28 + 1   Här och nu.                ...

Av Amor - Torsdag 21 mars 13:30

Biomecanique.   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg, mmmmmmm       ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Historia om människans sits & kroppsställning i livet,s längd. ...........................(vi...

Ovido - Quiz & Flashcards