biomecanique

Direktlänk till inlägg 18 december 2023

Klinisk Gånganalys & Rörelser i hela kroppen under gång,del 01 av del 04

Av Amor - 18 december 2023 01:26

........

Välkommen
till
ny
Biomecanique.

Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.

.....

          

 


.............................................

………………………………………………………..

Klinisk Gånganalys & Rörelser i hela kroppen,


för att kunna ställa rätt diagnos på olika sjukdomar och skador i kroppen.

MW

Jag önskar att varje person tänker på

&
harmoniserar  sin gång 1 till  3 minuter  om dagen.
Stockholm
På så sätt hjälper man  sig själv att kontrollera och rätta till sin gångmönster.
Gör så; Det är underbart:
Tänk efter att minska så mycket som möjligt ljudet av hälkontakten med golvet.
Det är mitt förslag till alla medborjare på vår planet.

Mitt råd & mitt önskemål är det så lätt.
Lita på mig att du hjälper dig själv och samhället.

Nyheter; 2014 kom en inläggssula på marknaden att gå med

4000 steg ( ca. 2 Km)  kan man ladda sin mobiltelefon och liknande energikälla:
Minor sökare;
Hjälp Röda korset / rädda barn / Unicef  / synskadad / Barncancer…..
att få folk i krigsområde och undvika skador av minor.
Minor  och krig i världen.

 

Många tjänar mycket på.

Den sulor och skor kan rädda liv och förebygga kroppsskador och amputationer
hos vuxa & soldater & barn världen över; Fred
————————
Det kommer här att skrivas om
( gånganalys hos normal person, Parkinsoni`sm och Aseptisk nekros )
från år 1978 i Paris.
Bild från 1978
diplom om
Biomecanique ]
[ applique a la Rhumatologie et al,orthopedie / Neuro- musculaire.]

Höger / vänster fot golvs kontakt (H.K och V.K) med hastighet ca. 5 km/h.
D.K = dubbelt Kontakt. Båda fötter har kontakt på golv.
H.K= Högra foten är bara på golvet.  V.K = Väster foten är bara på golvet.
H.h = Högra foten har inte kontakt med golvet. V.h= Vänstra foten har inte kontakt med golvet.
Att hitta & rätta till en harmonisk rörelse
i olika delar av kroppen under gång är grunden att man ska gå efter för rätt
diagnos & terapi.
 
      
    
Nya bilder,   Vid gånganalys & gångsinlärning ska vi söka och lära ut rätt gång med rätt harmoni.Sedan med rätt
träningsmetod & instrument & hjälpmedel ställa diagnos 0ch försöka hjälpa och rätta till gångmönster.
Sedan sparas den modells gången i hjärnan som en kod med tillräcklig träning som krävs hos olika idividens krav.
På så sätt har vi bra information om gånganalys & kravet för  inlärningsträning att kunna ha
bra effekt och rätt resultat hos individens krav
att  undersökas eller botas.
Det är helt normalt att utgångspunkten  börjar med tillräcklig kunskap från orsaken av skadan,
som kräver  gånganalys eller gångsinlärning.
……………………………………………………………………………….
Bilden lånades av Aftonbladet.
OBS: Om jag hinner, kommer jag i framtiden att skriva om rörelser
i ryggraden (bål) och huvud & armar
under normal och  felaktig  gång  med olika hastigheter.
     
ROBERT DEYBER (visa) Han hade alltid huvudet i molnen. klicka på se trädet större.
Nu bara vill jag be om dig kära läsare
att inte glömma alls att röra tillräckligt rörelser i axlar och armbåge under gången,
samt inte vara
handleder böjda och fingrar stängda.
Använd inte heller väskan hängande länge ensidigt i en axel.
Litar Ni på C. Darwin (visa) ?
   
Victor  Molev.
Avhandlingar om 1) skolios (visa)  2 ) Gånganalys.  3) Andning.(visa)
Min andra avhandling  handlar om gånganalys , trots nya mätnings metod resultatet som botemedel av min metod är bättre / fortfarande är jämförbart med nu varande metoder och data system.
Sedan i Paris studerade jag om
andningsorgan i intensivs vård och jobbade i intensiv avdelning:
för mer kännedom för att vad det händer med lungorna hos  omedvetna personer och sedan jämföra med skoliosis och sits ( i olika sittplatser  från  skolor /  bil /  hemma och yrke i
olika sittsplats och kulturer i sits från dåtid till nutids (Ergonomi)?
Att få  medlemskap vid
ISA international i North Carolina från 1992 var det en tacksamhet för mina tankar på den tiden tror jag.
Gånganalys : klicka på
utan att kolla bröstkorg och andningssystemet och hållning
 når man inte på rätt gånganalys resultat.
Vad är det spelar roll rätt / fel gång diagnos / fel vinklar / fel hastighet etc att bara
sälja skor / promenadplattor
när hela systemet är fel och ska utvecklas att
hållningen och tyngdpunkten etc.
kommer inte att blandas i själva gången?
Rätt gånganalys:
ska hjälpa till och förebygga åtgärder  i  Rhumatologi / OrthopedieNeuro – muskulatur etc.
( skador och sjukdomar.)
Stockholm
96 höger eller vänster 96
Gång analys med tanke på olika grader rörligheter i relationsförhållande  med
höft & Knä & vrist
kan ge en bra diagnos på gång mönster att kunna justera vid behov.
96 höger eller vänster 96     ----    kugghjulsprincipen. klicka på
……………….
Varför 6 och 9 är jag intresserad på?

   
charlie chaplin,s gång.

ändra vanor
&
        
Man kan se  lätt ändringar och sedan man får bättre och snabbare resultat.
Med data + olika sensor.
och med likadan vinkelläsare. (1990 – 1992)
Under tiden (1980 -1992)  utvecklade jag systemet från 1980- talets  och  används systemet med vinkel -vikt
och tryck- läsare för att en konkret ide´, som jag är fortfarande efter.
Gånganalys hos Ortos och  Protes bundna var fortsättningen hela tiden.
Under 1980 – 1992  jobbat hård för gånganalys hos ortos- och protes- bundna utveckling och ergonomi att anpassa olika jobb för dem.
Barcelona; vilken gång.  
'djur / Biomimetik gång.
Ingen har kommit fram än att hur vill  jag använda systemet?  Jag började bygga om gånganalys systemet på nytt , men jag vet att mina kunskaper och erfarenheter tillhör samhället, som jag nu bor i eller för hela världen. Därför att jag vill försöka att hitta vägen att utveckla systemet.

försvann en del

<s
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Söndag 5 maj 21:35

  Välkommen till   ny biomecanique     ------- 365 dagar & nätter är ett år så lätt att andas.--------   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.     Här och nu. Du skapade natten.       Du skapade lju...

Av Amor - Tisdag 30 april 19:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. VIkt & längd efter sista del saknas = ( Det Känns behövas lite information för användningen.)   Möjligen svårt att påminna alla inlägg ...

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Ovido - Quiz & Flashcards