biomecanique

Direktlänk till inlägg 20 december 2023

Klinisk Gånganalys & Rörelser i hela kroppen under gång,del 3 av del 4.

Av Amor - 20 december 2023 23:37

……………………. Ett dropp i havet. ……………….

 

2014; peaceful times on Earth.

2015

……………………………………………………..
Välkommen
till  ny
Biomecanique.

Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.

 

Nyligen 00. 10  2017 lovade jag själv

att skriva lite mer om mina tankar om Biomecanique.

 Kanske vara för hjälp så länge .......

Ni är lediga och har tid där för skriver varje dag.
zzzzzzzzz +xxxxxx = y
Under så långt tidsarbete och aktivitet gav mitt jobb några bra resultat att
bygga några mätare för undersökning och snabbt ställa upp diagnos, utan data system var som helst.
Ordning & Harmoni & Samhörighet.
&

Vi behöver Ett nytt system.

Det krävs och kan vara ett stor nödvändig hjälpmedel för ;
gånginlärning och gångträning.
Systemet kan användas i alla sjukgymnastiks avdelningar
((Ortopedi + (protes / orthes) / Neurologi Reumatologi. ))
och  alla gymnastiksalar i skolor och universitet   etc.  i hela världen.
Det ska heter ;  ( Amor.gångsystem )

gångträning & gånginlärning.

1            2             3                 4
   Märker Ni bild nr,2 av vänster visar ?  Kan  den person halta under gången?
Jag arbetade och studerade med kroppens ställning / hållning under länge tid, tex .
Rätt verktyg för rätt diagnos.
Annars erfarenhet är ledande att ställa rätt giagnos på kroppskador genom biomekanik kännedom.
jag använde systemet för polio och cerebral pares som  kräver en så system och systemet hade en bra resultat.
Det är för VAD?
Den person får inte gå enligt biomekaniska & ergonomiska lagar ett steg utan inlägg sula och tillämpliga skor.
Vad säger Hjälpmedelsinstitudet ????
Vem är ansvar?
Att stoppa så felaktiga reklam och produkter.
Det krävs  inte för diagnos ,
inte heller för träning inte heller ha rätt att den person använder den.
FÖRST HJÄLPMEDEL OCH SEDAN FÖR RÄTT GÅNG eller TRÄNING eller AKTIVITET.
Bara glada att rör på sig.
Det kan vara kort tid glad över att mormor tränas på.
Så är det modegångs still hos flickor.
Les Pas: G. Roland Biermann.
Här kommer jag skriva om iag hinner hur man ska gå på gator och folkrika område som gågatan och passager,
när man har kroppsskador och ryggbesvär.

Orienteringsgång.


Det var viktigaste råd för mig att bota och lindra lidandet hos min patient.
Se spåren i vardagslivet :
Ändra vanor / ändra vägen till jobbet / ändra kroppsställning / ändra vägen till dörren etc.

x + x = ändra vanor.

Så lätt kan man undvika kropps vanor och
stelhet i muskulatur i olika delar av kroppen.
Bara några papper ( svart och vit) på varandra visar
människans gång på rätt harmoni..
lycka till.

gångträning & gånginlärning.

Det kommer att analyseras här gånganalys / hållning i olika ställningar och olika fysiska problem  i kroppen  och  olika yrke som under året 1978 jobbade jag med.
1) Instrument, som jag  på den tiden 1978  jobbade med kommer det att skrivas .
2) Gånganalys hos normal person & olika skador och sjukdomar, som jag under 30 år arbetade med.
   
Jag är redo att sälja eller samarbeta med ett företag
eller universitet att tillverka prototype nr, 1 och nr, 2 nr, 3 systemet
+ x + x + x + x = …….
Det ska blir en världs produkt , tror jag.
1) Mekanisk Amor.gångsystemet .    2) Eldriven Amor.gångsystemet 3) Digital Amor.gångsystemet .
Jag kommer att skriva om olika rörelser i olika ställningar
(sittande och stående / gående och friidrott samtidigt)
och bara  tillräcklig om krävande anatomi och fysiologi  
som hjälper att att lära kännas kroppens rörelser.
Med hjälp av  hjärnan, som inkopplad på olika sätt med gång
och rörelser hos varje individ,
ska man bygga ett system att ändra fel vanor och lära ny gånginlärning , och gångträning på ett bra sätt.

Hur?

Computer_Workstation_Variables
Jag är helt mot den bilden ( vinklar i knä / ankel /Armbåge  etc… ……. ).
jag tycker om jätte mycket  Wikopedia men inte om  vinklar / skor /  och skärmens vinkel  etc.  på bilden.
klicka på Wikopediase bilden.
€€€€€€€
Jag vill inte att skriva mer än behövs  kunskaper inom sport  och gå genom idrotten, bara vill jag påminna om muskler / leder / bens rörlighet och begränsade anatomiska möjlighet att förebygga skador och musklerna kapacitet och hur de bildar med led och ben hävstång  i kroppen i olika situationer och ändringar och minska förmåga eller minska energi användning i olika rörelser att man kan röra på sig lättare .
Livet är som cykelåkning  man ska röra på sig för att behålla balansen.
Gång; Vanlig gång med ca. 5 km  i timmen. Den gången som vi  använder i olika ålder  att röra på oss dagligen om vi går raka vägen långt eller korta väg . Den kan kombineras med tvärstopp / vridning och med lite långsammare eller snabbare allt ska analyseras och läras till barn samt äldre att före bygga skador i olika delar av kroppen.
Bild från 1978.
Diagnosen är fastställd redan på gatan och torg.
egna bilder
Se och tänkaknän / knäskål / häll och olika muskulatur av den personen, som står bredd i högra sidan.
Känner Ni någon med sådant problem;  våga att hjälpa till med följande råd?
Det bästa hjälp på nuvarande tid  är;
1) Skor med  klack ca. 2,5.   2) En passande inlägg sula och 1- cm  hällkudde.
3) Sko med snöre där för att har vridning.
4) Om han har stående jobb eller i köket alltid ska han ha en pall 15 – till 20 cm under en av foten och äntra då då.
5) Han ska ha BMI normal hela livet. 6) cykla i stället promenera om det är möjligt.
klicka på bilder att se större bild. 7) Träning att stärka muskulatur utan något form vikt på leden.
Det är så att man ska planera och förebygga framtidens knä och höft operationer.
Överrörlighet i knä ( hyper Ext,) ska hjälpas till i barndoms tiden.
Jämför; olika vad muskulaturens längd  med bilden ovan på.
knä ska ha mellan Flex +5 grader till O grader när hällen kontaktar golvet och tyngdpunkten linje komma på rakt knä stan fram delen av foten röra golvet. Den person har hyper Ext, + 20 till + 30 grader  och tyngdpunkt linje är fortfarande 10- 15 cm bakre i mitt i knä, som ska vara.
(se knäskål ställning och lårbensmuskulaturs effekt på knä senare )
Hur kan man  hjälpa till den person är viktigaste i framtiden att undvika operation och konstgjord led ?
Båda fötter och knän är  på fel direktion och fel normal gångs mönster.
( se bilder  i BMI; vikt & längd på min blogg)
Höftleder och landryggen bär ansvaret. (Lordo´tisk person / onödig vridning).
Newtons tredje lag: 3 ;
Reaktionen slutas och lokaliseras bara i knäleden och skadar
passiva ledstabiliteten mest.
För att inte tappa  balansen är hon tvången att framfoten
snabbare kontakta med golvet.
Det betyder hon ska ha kortare steg och  med mindre tid i häll kontakt
( a tid minskas eller tas bort i hennes gång) .
Av min bok 1983.
Underbenets bakre muskulaturen är utan ansvar och att bära tyngdpunkten upp och fram.
Det orsaker mer energi förbrukning och trötthet / ökning av andnings frekvens under några 100 promenad.etc
( inflammation i framdelen )
  10-tal år märker hon inte något smärta  & bara tänker hon är trött. etc…
( Hon ska NU få hjälp. )
Vi alla behöver hjälp att lära träna gå rätt från början och gå rätt med rätt system om det vara tillräcklig information i samhället.
Jag fotograferade dem själv på gator men vågade inte gå fram säga något alls.
Framtidens operation,
Ledsen och maktlös sedan jag sitter och skriver på min blogg.
Den överrörlighet från barndom kunde upptäckas med ögon inte datasystem etc.

Arkitekterna;

ska också bära ansvaret och ska ha tillräckligt kunskaper om människors gång i olika ålders behöv
om marken som underlag att folk gå rätt på deras underverk på gator och torg etc.
Det är katastrofal i olika miljö att eller cykla på.
Jag kommer att visa och skriva om detta
från den stad som jag bor.
visa bilder av olika golv i allmän plats.
Alla grupp folk gå på.
Nu är färdig sida trycka på arkitekterna.2011-12-25
Jag kommer att skriva och försöka lära ut hur ska man bör gå på gator och torg med förebyggande syfte
för de som har redan kropps skador eller fel ställningar i benen och ryggraden.
Det tar tid men jag hoppas hinna att sprida  sådana erfarenheter.
Gå rakt och fint  / vrida rätt / tvärstopp rätt / stå rätt / träna gå rätt.

Tiden kräver ändring

för

gångträning & gånginlärning.

Man bör börja från början om det behövs.
Det finns bra instrument,
de ska utvecklas och företagen ska våga på att satsa på nya ide´er
Lätt på gatan utan instrument kan man ställa upp rätt diagnos.
Se noga på båda bilder. Ser ni tillräckligt rörelser i armar / axlar / bröstkorg?
De är ganska med lite rörelse i armbågar  och händer inte alls i axlar / etc.
Att satsa gå fram på gatan och prata med en okänd person är svårt.
Det vet jag men hur kan man utveckla sådana instrument kräver någon som satsade livet på biomekanik och jobbade hårt att hjälpa folk.
Kicka på bilder.
Den pojken på gatan ska få hjälp. Han behöver
gångträning & gånginlärning
i skolans tid.
(Förebygga innan i vuxen ålder behövas onödiga operationer / konstgjorda leder …..etc.)
Fint gör gången i forskning att hitta bättre gång diagnos has människor.
Kära  besökare . kan jag fråga Dig en sak?
Hur länge sedan har Du  sista gången slagit knuten dina skor,
Om du  använder sko med snöre .
Det finns inte fel på sko utan snöre om man inte förbjudas att använda av kunniga personer ?
……….    Varje gång öppna &  varje gång knuta. ……….. tack
Finns inte utrymme spasas för annan gång del o4.
 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Söndag 5 maj 21:35

  Välkommen till   ny biomecanique     ------- 365 dagar & nätter är ett år så lätt att andas.--------   Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg.     Här och nu. Du skapade natten.       Du skapade lju...

Av Amor - Tisdag 30 april 19:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. VIkt & längd efter sista del saknas = ( Det Känns behövas lite information för användningen.)   Möjligen svårt att påminna alla inlägg ...

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Ovido - Quiz & Flashcards