biomecanique

Direktlänk till inlägg 29 juni 2022

Påminnelse & kännedom om biomecanique för bättre kropp & hälsa. 04

Av Amor - 29 juni 2022 21:15

    

Välmomna

till

Biomecanique.

 

Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.

 


 
vi kan med rätt träning enligt biomekaniska lagar,

 

nå till bättre hälsa.
……………………………..

 

@ När själen övervinner kroppen önskar jag. Amor

 

@ Med stark och stabilt kropp kan själen blir aktiv och i ordning. Amor

 

@ Ge kärlek och liv och gladje  till den som nu lever, inte efter döden. Amor


Kunskap om biomecanique gör mirakel;

00000000000

Nr. ! ) Nacken och axlar.

Nr. !! ) Fötter och skor.

Nr. !!! ) Armen och Handen i människans liv.

Nr. !!!! ) Knän.

Nr. !!!!! ) Landryggen.

Nr. !!!!!! ) Höften.


 

Våga att hoppa men alldrigt över männskligt beteende.

.......

Den dagen såg jag bara en bild, en vit ros.

 

Fick jag uppdraget.

 

Hjärtad bekräftad,hjärnan fick jobbet.  Amor

 

 

........................Min egen gård för länge sedan ........................
.......................................


Nr. !! ) Fötter och skor.

 

Det kommer att jag skriver i den här inlägg, så mycket bloggplatsen ger mig utrymme för inkäggen

 

Så är livet;
Var glad.............----------........... hålla leende.

........dag & natt.......

 

Allt handlar om att man kan stå på rätt sätt på egna fötter.
Fysisk / Psykisk / Ekonomisk.
 
på rätt sätt att leva vidare.

....................................

 

Hur påverkar skorna vår kropp och själ?

 

Nöjd med form, färg. storlek.

Det är lätt normal att flickor önskar att gå efter mors vägar.

   

 

det är inte så lätt att

 

Gå = fötter + vrister + knän + höft + ryggrad+ armar +

 

+ ögon + öron ( balans organ)

 

Från barndom börjas från alla 4 till 2 fötter.

             

 

  

Visa mig dina skor säger jag vem du är och hur du går. Amor

     

 

Nu vet jag inte vad jag har  originalt??

 

Allt handlar om balans av riktiga fiärjlar och tradition kultur.

 

  .

 

Lägg ngt på huvudet & hålla balansen & gå 1

 

100 meter om dagen.

 

       

     

 De är bästa på rätt tid, på rätt plats.

 

 

Skor bör ge möjlghet att foten;s leder kommer i användning

 

på rätt sätt  hela kropp vara med.

Annars

 

Kortvarig & långvariga skador kommer visa sig.

--------------

Byta skorna oftare.

 

            

Så fint är du.

       

     

En ros är en ros är en ros.

---------------------

       

 De är bästa på rätt tid, på rätt plats.

 

olyckan är framme, min vän. jag bara kommer att dö av

 

en lite händelse blir stor operation.

 

         

Ta hand om dina fina och älska dem, på rätt sätt.

 

Vad betyder rätt sätt.

 

 

Det är inte lätt, alla viktiga organ är här.

 

Vad är det fot i människans historia och kunskaper så gammal

 

tid för bara

dina fina fötter.

 

Hur kan man hjälpa sig själ utan kostnad, men det kostar tid.

 

a) En kavel under foten, fram från häl till tårnar leder.

 

b) en tyg långt ca, 60 cm. hälen fast med tårarna vika tyget under foten,

 

igen och igen. fram och tillbaka, i tv- sittande. i köket för dig som bakar mycket goda mat.

lätt bara 3 - 6 gånger om dagen med 2 träning

 

varje gång 12 - 25 minuter,

 

men vad ska du föra för hjärnan.

 

Lugn musik för öron och ögonen läsa och tolka texen.

 kropp & själ bör ta hand om varandra.

 

q-p  b-d


Stanna kvar.

 

 Lyssna 1000 gånger & läs

 

               

------  

Vad säger dina fötter i tystnat?

 

Rätt plats.

 

Man hör inte tills smärtan kommer. men de påverkar hela kroppen.
fysisk och phsykisk ohälsa.
     

.....

Stå rätt på benen med stabila leder,  stabila fötter,

 

stabilla skor.

...

 

Stå rätt gå rätt i verkligheten rörelser i hela kroppen.

 

     

     

För alltid sista ord om människans anatomi är;  

 

Leonardo da vinci.

 

Det är inte lätt, men försöker....

 

med kärlek blomma =   ros.

 

 .............var och en ska göra sin bästa i livet...............

 

 

Vilket uppdrag.

 

Sköt om Er, se andra med kärlek, hjälp andra om du kan,

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Tisdag 30 april 19:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. VIkt & längd efter sista del saknas = ( Det Känns behövas lite information för användningen.)   Möjligen svårt att påminna alla inlägg ...

Av Amor - Lördag 27 april 13:30

  Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. Här och nu. Besvärlig tid i modern tid  hade vi    människor( 2000 + 20 tills / 21 / 22 & 23.)   Kan man  börja om och sätta sig i sinnet ...

Av Amor - Lördag 20 april 19:45

........ Välkommen till ny Biomecanique. Som försvann / ja,  min tidigare kunskap blogg.  Var noga dagligen & säsong ändring med skorna.   Vi blogare här,   bör hjälpa varandra i vår kunskaps område. Skor och trötta fötte...

Av Amor - Lördag 13 april 19:15

Välkommen till ny Biomecanique. Tidigare Biomecanique försvann / ja,  min kunskaps blogg. ---- 2024 04 12+1 ----   Här och nu. ................................ ................ BALANS.   Kära professur; ------@ Livet är ...

Av Amor - Torsdag 4 april 15:54

  ....................................... klicka på önskade lokal på vår hemplanet, se vad är klockan där. ............... Välkomna   till   ny Biomecanique. mmmmmmm    En resa behövs efter vinter 2024 till Indien.(Mella...

Ovido - Quiz & Flashcards